Uw werkgeversverklaring online invullen

Informatie voor werkgever
Op de website www.werkgeversverklaring.nl  maakt uw werkgever eenvoudig een werkgeversverklaring aan ten behoeve van een hypotheekaanvraag.

Dit zijn de stappen:

  1. Start met invullen van de werkgeversverklaring.
  2. Vul alle velden in die op het scherm staan.
  3. Houdt u bij het invullen rekening met de aandachtspunten zoals hieronder genoemd.
  4. Heeft u alles ingevuld, klik dan op de knop “volgende”
  5. Klik op de pdf-link “download werkgeversverklaring”. De werkgeversverklaring wordt nu als pdf geopend op uw scherm.
  6. Print deze werkgeversverklaring ter ondertekening (met blauwe inkt) en afstempeling.
  7. U kunt optioneel deze werkgeversverklaring als pdf lokaal opslaan voor uw eigen administratie.
  8. Vul de laatste gegevens voor ondertekening met pen (blauwe inkt) in:
  • U ondertekent altijd onderaan de werkgeversverklaring. Vul hierbij ook de naam, plaats en datum van ondertekening in. Vergeet niet u uw firma-stempel te plaatsen.
  • Onderaan het formulier vult u ook de naam en het telefoonnummer in van de contactpersoon bij uw werkgever via wie bank aanvullende informatie kan opvragen.
  • Als er sprake is van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd of een tijdelijk dienstverband, dan moet u ook de ondertekening van de categorie “verklaring voortzetting dienstverband” apart ondertekenen en voorzien van een bedrijfs-stempel.
 
Aandachtspunten bij het invullen van de werkgeversverklaring
Algemeen

  • De verklaring moet door één persoon ingevuld en ondertekend zijn.
  • Wilt u de verklaring invullen met één en dezelfde pen? Twee verschillende kleuren accepteren wij niet.
  • Correcties, zoals doorhalingen en tipp-ex, zijn niet toegestaan. Als u een fout heeft gemaakt bij het invullen, is er dus geen andere mogelijkheid dan een nieuw formulier in te vullen.
  • U moet alle vragen invullen of aankruisen.

Heeft u vragen over het invullen of hoe deze het beste gebruikt kan worden vraag de adviseur gerust om advies!