De aankoop van uw huis in 10 stappen

 

Schermafdruk 2016-06-15 18.31.22

 

De aankoop van uw huis in 10 stappen

Schermafdruk 2016-06-15 18.29.55

U bent van plan om een huis te kopen. Een belangrijke stap in uw leven. Daar komt nogal wat bij kijken. Deze stappengids geeft u in 10 stappen inzicht in wat u allemaal kunt verwachten als u een huis koopt en een hypotheek afsluit. Zo weet u precies waar u aan toe bent en kunt u zich goed voorbereiden.

Oriënterend gesprek met een adviseur

Voordat u op huizenjacht gaat en een bod uitbrengt, is het belangrijk om te weten hoeveel u kunt besteden. In een oriënterend gesprek berekent u samen met een nancieel adviseur hoeveel u ongeveer kunt lenen. HYP.NL hypotheken werkt samen met een netwerk van onafhankelijk adviseurs door het hele land.

In het eerste gesprek legt de adviseur uit wat hij voor u doet en voor welke prijs. De adviseur bekijkt hoeveel u ongeveer kunt lenen om een huis te financieren en wat past binnen uw financiële mogelijkheden. En hij geeft u informatie over verschillende hypotheekvormen.

 

Houd rekening met extra kosten

Houd er rekening mee dat bij de aankoop van een woning meer kosten komen kijken dan alleen de prijs van de nieuwe woning. Extra kosten waarmee u rekening kunt houden bij de koop van een woning zijn:

  • kosten van uw eventuele aankoopmakelaar;
  • overdrachtsbelasting (alleen bij een bestaande woning);
  • notariskosten;
  • advieskosten bij het afsluiten van uw hypotheek; Wist u dat HYP.NL Hypotheken tot de goedkoopste dienstverleners behoort ?
  • NHG-kosten als u de woning met Nationale Hypotheek Garantie financiert;
  • eventuele andere kosten zoals voor een bouwkundig rapport of een taxatierapport.

    Deze bijkomende kosten zijn samen gemiddeld zo’n 6% van de aankoopprijs van het huis. Houd ook rekening met extra kosten voor een eventuele verbouwing en achterstallig onderhoud.

 Schermafdruk 2016-06-15 18.40.17

Wat doet u zelf?

Als u een afspraak met de adviseur maakt, hoort u precies welke documenten u moet meenemen. Meestal zijn dat:

Kopie van een geldig legitimatiebewijs van elke aanvrager.

Recente salarisstroken van elke aanvrager. Bent u zelfstandig ondernemer? Neem dan uw aangiften inkomstenbelasting van de afgelopen drie jaar mee.
Gegevens over uw huidige hypotheek, als u er een heeft.

Gegevens over spaargeld, beleggingen, polissen, pensioenen en lopende leningen.

 

Wat doet de adviseur?

Hij geeft u een dienstverleningsdocument, waarin hij uitlegt welke werkzaamheden hij voor u doet en welke kosten hij daarvoor in rekening brengt. Het dienstverleningsdocument staat bij HYP.NL Hypotheken ook altijd onder “Contact”.

Weten wat uw mogelijkheden zijn ? Bel 0182 764 467 of mail ons via info@hyp.nl !

Schermafdruk 2016-06-15 18.39.08

5 Tips voor snelle hypotheekaanvraag

5 tips voor snelle hypotheekaanvraag

© ANP

Woningkopers in de grote steden willen tegenwoordig snel over een hypotheek beschikken, zodat zij hun droomhuis niet mislopen. Bij het aanvragen van een hypotheek kunnen zij een aantal dingen doen om zo weinig mogelijk vertraging op te lopen:

1 Schakel hypotheekadviseur in

De meeste consumenten gaan eerst op zoek naar hun droomhuis en regelen daarna pas de financiering. Handiger is om eerst naar een onafhankelijke hypotheekadviseur te stappen en te bespreken hoeveel u ongeveer wilt lenen. De adviseur kan vervolgens de hypotheekaanvraag alvast voorbereiden, terwijl u uw slag slaat op de woningmarkt.

2 Papierwerk in orde

Bij banken belanden onvolledige hypotheekaanvragen meteen onderaan de stapel. Zorg er daarom voor dat er niets valt aan te merken op uw aanvraag. Een goede voorbereiding helpt daarbij. Regel dus tijdig een werkgeversverklaring bij uw baas. En vraag ook van tevoren een overzicht van uw kredietverleden aan bij het Bureau Krediet Registratie (BKR).

3 Overlijdensrisicoverzekering

Bij het regelen van een hypotheek gaat meestal veel tijd zitten in het aanvragen van de overlijdensrisicoverzekering, zeker als de verzekeraar aanvullende vragen heeft over uw medische verleden. Begin dus op tijd met het afsluiten van de overlijdensrisicopolis.

4 Taxatierapport

Een bank zal alleen een hypotheek verstrekken als u een rapport van een onafhankelijke makelaar kunt overleggen, waarin de waarde van uw droomhuis wordt getaxeerd. Zorg er daarom voor dat een makelaar voor u in de startblokken staat om zo’n taxatierapport op te stellen.

5 Kies snelle hypotheekverstrekker

Rabobank maakt sinds kort reclame voor haar ‘hypotheek binnen een week’. Ook ABN Amro stelt dat een hypotheekaanvraag niet meer zes weken hoeft te duren. Maar er zijn hypotheekaanbieders, zoals Munt Hypotheken en BijBouwe, die bekendstaan om hun snelle dienstverlening. Houd wel de geboden hypotheekrente en de overige voorwaarden in de gaten.

 

HYP.NL hypotheken regelt binnen enkele werkdagen uw hypotheek zodat uw snel zekerheid heeft. Bel 0182 764 467 of mail info@hyp.nl voor een eerste gratis kennismaking.

U kunt ook direct alle stukken mailen en we gaan direkt aan de slag !

Stijging woningprijs niet te stoppen

De stijgende trend van de woningprijzen, die zich sinds juni 2013 voordoet, lijkt niet te stoppen. Bestaande koopwoningen waren in april 4,2% duurder dan in april 2015. In vergelijking met het dieptepunt in juni 2013 liggen de prijzen nu gemiddeld 8,7% hoger.Schermafdruk 2016-05-21 11.28.38

Dit blijkt uit het onderzoek naar de prijsontwikkeling van bestaande particuliere koopwoningen in Nederland van CBS en het Kadaster.

In augustus 2008 bereikten de woningprijzen een piek. Ten opzichte van die piek is het huidige prijsniveau nog steeds 14,6% lager. Het gemiddelde prijsniveau van de bestaande koopwoningen lag in april 2016 overigens even hoog als in juli 2004.

 

 

starterslening opnieuw beschikbaar

Startersleningen voor aankoop woning krijgen vervolg.Schermafdruk 2016-05-19 10.44.04

De gemeentelijke regeling voor startersleningen krijgt een vervolg in Gouda. Dat voorstel doet het college aan de raad. Deze leningen zijn bedoeld voor starters op de woningmarkt die de financiering voor de aankoop van een eigen woning net niet rond kunnen krijgen.

De leningen zijn heel populair”, zegt wethouder Rogier Tetteroo. “Wij willen die blijven houden. Ook omdat ze belangrijk zijn voor een goede doorstroming op de woningmarkt.” De gemeente stopt ruim zes ton in het startersfonds. In de afgelopen jaren (van september 2013 tot en met september 2015) zijn 65 startersleningen verstrekt, ongeveer 31 leningen per jaar. Het budget dat voor deze regeling in 2013 beschikbaar werd gesteld, en eind 2014 werd aangevuld, is inmiddels volledig benut. Omdat de regeling in een sterke behoefte blijkt te voorzien, stelt het college voor opnieuw geld vrij te maken voor de startersleningen.

Meer weten over de mogelijkheden voor jou als starter ? Maak een vrijblijvende afspraak om jou mogelijkheden door te spreken!

Uw werkgeversverklaring online invullen

Informatie voor werkgever
Op de website www.werkgeversverklaring.nl  maakt uw werkgever eenvoudig een werkgeversverklaring aan ten behoeve van een hypotheekaanvraag.

Dit zijn de stappen:

  1. Start met invullen van de werkgeversverklaring.
  2. Vul alle velden in die op het scherm staan.
  3. Houdt u bij het invullen rekening met de aandachtspunten zoals hieronder genoemd.
  4. Heeft u alles ingevuld, klik dan op de knop “volgende”
  5. Klik op de pdf-link “download werkgeversverklaring”. De werkgeversverklaring wordt nu als pdf geopend op uw scherm.
  6. Print deze werkgeversverklaring ter ondertekening (met blauwe inkt) en afstempeling.
  7. U kunt optioneel deze werkgeversverklaring als pdf lokaal opslaan voor uw eigen administratie.
  8. Vul de laatste gegevens voor ondertekening met pen (blauwe inkt) in:
  • U ondertekent altijd onderaan de werkgeversverklaring. Vul hierbij ook de naam, plaats en datum van ondertekening in. Vergeet niet u uw firma-stempel te plaatsen.
  • Onderaan het formulier vult u ook de naam en het telefoonnummer in van de contactpersoon bij uw werkgever via wie bank aanvullende informatie kan opvragen.
  • Als er sprake is van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd of een tijdelijk dienstverband, dan moet u ook de ondertekening van de categorie “verklaring voortzetting dienstverband” apart ondertekenen en voorzien van een bedrijfs-stempel.
 
Aandachtspunten bij het invullen van de werkgeversverklaring
Algemeen

  • De verklaring moet door één persoon ingevuld en ondertekend zijn.
  • Wilt u de verklaring invullen met één en dezelfde pen? Twee verschillende kleuren accepteren wij niet.
  • Correcties, zoals doorhalingen en tipp-ex, zijn niet toegestaan. Als u een fout heeft gemaakt bij het invullen, is er dus geen andere mogelijkheid dan een nieuw formulier in te vullen.
  • U moet alle vragen invullen of aankruisen.

Heeft u vragen over het invullen of hoe deze het beste gebruikt kan worden vraag de adviseur gerust om advies!